وکیل مهریه در سمنان

وکیل مهریه در سمنان

وکیل مهریه در سمنان


وکیل مهریه در سمنان: از دعاوی مهریه چه میدانید؟ چه زمانی باید از وکیل مهریه کمک بگیریم؟مهریه چیست؟ مهریه مالی است که می‌تواند ملک، مال یا پول رایج مملکت و سکه یا هر مال با ارزشی باشد که در زمان عقد مرد متعهد به پرداخت آن می‌شود از زمان عقد زن می‌تواند مهریه خود را از شوهر طلب کند.

بهتر است مبلغ مهریه را متعادل انتخاب کنید؛ یعنی نه آنقدر پایین بگیرید که در آینده مشکل‌ساز باشد و نه آنقدر بالا که برای مرد کمرشکن باشد.فراموش نکنید که مهریه پشتوانه زن است بنابراین نباید یک مبلغ بی‌ارزش مانند 14 سکه یا 5 سکه را انتخاب کنید. همچنین جمله مشهور «مهریه را کی داده و کی گرفته» فریب بزرگی برای آقایان است زیرا قانون می‌تواند و مهریه را از شما می‌گیرد.

مهریه‌ای که تعیین می‌شود شرایط قانونی خاصی دارد که اگر مهریه مشخص شده برای افراد ویژگی‌های قانونی را نداشته باشند، این مهریه وجهه قانونی ندارد و باطل می‌شود اما باطل بودن مهریه به معنای باطل شدن عقد نیست.

ویژگی‌های اصلی مهریه از نظر قانون از این قرارند:

  1. جنس و مقدار آن معین باشد.
  2. مشروع باشد.
  3. قابلیت خرید و فروش و داد و ستد داشته باشد.
  4. برای زن قابل تملک باشد .
  5. جزء اموال وقفی یا عمومی نباشد و بتوان آن را به زن انتقال داد.

برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری با همکاران ما کلیک کنید.

وکیل مهریه در سمنان

در بعضی دادگاه‌ها این‌طور بیان می‌شود که مهریه از نظر قانونی و شرعی با میزانی که در زمان عقد مشخص شده یکسان باشد و اگر بخواهند میزان آن را تغییر دهند این خواسته رد می‌شود. بعضی از دادگاه‌ها اعتقاد دارند که چنانچه دو طرف با این جریان موافق باشند باید درخواست آنها از نظر شرعی و قانونی بررسی شود و مرد باید آن را پرداخت کند. برای افزایش مهریه یک اقرارنامه رسمی در دفتر اسناد رسمی ثبت می‌شود. اما کاهش میزان مهریه در دفترخانه اسناد رسمی صورت می‌گیرد و می‌تواند یکی از عقود اقرا، هبه، بذل، صلح یا ابرا باشد.

برای اینکه برای پرونده خود یک وکیل با تجربه و ماهر پیدا کنید می‌توانید از راه‌های زیر عمل کنید:

1-    چنانچه قبلاً با وکیلی کار کرده‌اید و از عملکرد او رضایت داشته‌اید، می‌توانید از همان وکیل برای پرونده خود مشورت بخواهید.

2-    شما می‌توانید از اطرافیانتان که قبلاً پرونده‌های مشابهی را با وکیل دنبال کرده‌اند راهنمایی بخواهید تا وکیل خوبی را به شما معرفی کند.

3-    از طریق فضای مجازی و اینترنت یک وکیل متخصص برای پرونده خود پیدا کنید و سپس درباره او تحقیق کنید.

4-    با ما در سامانه حقوقی عدلاک تماس بگیرید.

برای انجام مشاوره حقوقی تلگرامی و آنلاین کلیک کنید.

بهترین وکیل مهریه در سمنان

 استفاده از حمایت و پشتیبانی یک وکیل قانون‌شناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید حقوق قانونی خود را دنبال کنید. مهمترین ویژگی‌های یک وکیل مهریه خوب چیست؟

1-   وکیل یک متخصص قانونی است که با قوانین حوزه ازدواج و طلاق آشنایی کاملی دارد.

2-    پیگیری مداوم و منظم پرونده

3-   تلاش برای احقاق حقوق موکلین

4-   آشنایی با مراحل قضایی و سوابق موفق در پرونده‌های مهریه ، طلاق و خانواده

5-   توقیف اموال مرد و تسریع در مراحل نقد کردن مهریه

6-   توانایی بالای وکیل برای مذاکره ، ایجاد سازش و کاهش تنش میان طرفین

7-   دفاع از حقوق موکل در دادگاه

رشد بالای تعداد زندانیان مهریه در سال‌های اخیر نمایانگر مشکلات ناشی از پذیرش رقم‌های سنگین مهریه است. تا همین چند سال پیش هر زمان آقایی از پرداخت مهریه ناتوان می‌بود روانه زندان می‌شد؛ اما با تغییر قوانین مهریه در سال‌های اخیر با تغییر در قوانین میزان حبس‌های مهریه کاهش چشمگیری یافته اما باز هم این مسئله تأثیری در بدهی آقایان ندارد و مردان موظف به پرداخت این مهریه ولو به صورت اقساط ده ساله هستند. بااین‌حال پس از پرداخت 110 سکه طلا، دیگر آقایان بابت مهریه حبس نمی‌شوند و مابقی مبلغ مهریه در صورت اثبات اعسار مرد، قسط بندی خواهد شد.

تکلیف مهریه زن خیانتکار چیست؟

اگر خانمی مهریه خود را طلب کند ولی شوهر از پرداخت آن خودداری کند، خانم می‌تواند مهریه خود را قانونی طلب کند و از طریق دادگاه یا اجرائیه ثبت برای دریافت مهریه اقدام کند.

 در این مقاله قصد داریم ببینیم چرا در پرونده‌های مهریه به کمک یک وکیل متخصص نیاز خواهیم داشت؟ قبل از هر چیز باید درباره قوانین مهریه گفتگو کنیم.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که وکیل مهریه فقط وظیفه دفاع از حقوق خانم‌ها را دارد؛ اما باید بگوییم این یک تصور اشتباه است. یک وکیل مهریه در سمنان در پرونده‌های مهریه از حقوق شوهر خود نیز دفاع می‌کند و تلاش می‌کند که از حقوق موکل خود دفاع کند.

مطالبه تمکین در دوران عقد چه شرایطی دارد؟

  1. دفاع در مرحله اجرای ثبت در زمینه مستثنیات دین: براساس قانون، اجرای محکومیت مالی، بعضی از اموال فرد بدهکار در شرایطی می‌تواند از توقیف مستثنی شود. به عنوان مثال ابزار کار، خانه‌ای که فرد در آن سکونت دارد و …
  2. دفاع در زمینه ورود یا اعتراض ثالث: درصورتی‌که اموالی که از مرد توقیف‌شده است، قبل از توقیف به فرد دیگری منتقل شده باشد، وکیل مهریه در سمنان می‌تواند در زمینه ورود یا اعتراض از طرف مالک جدید اموال اقدام کند و برای رفع توقیف اقدام کند.
  3. اثبات ابراء دین: درصورتی‌که مرد دلایل قاطعانه‌ای برای پرداختن مهریه یا ابراء مهریه توسط خانم داشته باشد، می‌تواند از وکیل مهریه کمک بگیرد.
  4. اعسار و تقسیط مهریه: بعد از قطعی شدن حکم پرداخت مهریه، مهمترین نگرانی آقایان روش پرداختن اقساط است که کمک وکیل می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.
وکیل مهریه

برای به اجرا گذاشتن مهریه به چه مدارکی نیاز داریم؟ اگر قصد دریافت مهریه دارید باید این مدارک را ارائه نمایید:

1-    کارت ملی و شناسنامه

2-    نامه از دفترخانه‌ای که عقد در آن انجام شده است.

درصورتی‌که به دنبال یک وکیل متخصص در زمینه خانواده و مهریه هستید، با همکاران ما در سامانه حقوقی عدلاک ارتباط برقرار کنید. وکلای این مجموعه آماده پشتیبانی حقوقی از شما در پرونده‌های مهریه، نفقه، خانواده، طلاق و مواردی از این دست می‌باشند..فراموش نکنید در روزهای سخت ما در کنار شما هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *