وکیل مهریه در گرگان

وکیل مهریه در گرگان

وکیل مهریه در گرگان


بهترین وکیل مهریه در گرگان: درباره دعوی مهریه چه میدانید؟ دعوای مهریه چه زمانی مطرح می‌شود؟ چه زمانی لازم است برای مطالبه مهریه از وکیل متخصص کمک بگیریم؟

در سال‌های اخیر میزان دعاوی طلاق و مهریه افزایش شدیدی داشته است. همه ساله هزاران دعوای مطالبه مهریه در دادگاه خانواده مطرح می‌شود. میتوانیم اینطور بگوییم که مطالبه مهریه از مهمترین عوامل اختلافات قانونی میان خانواده‌هاست.

آیا زن برای عمل جراحی نیاز به اجازه شوهرش دارد؟

رقم‌های عجیب و غریب مهریه ای است که در زمان عقد مشخص می‌شود. در حقیقت نسل جدید ازدواج را به یک نوع معامله تعیین کرده اند.

معامله ای که یک سر آن مطالبه رقم‌های عجیب و غریب مهریه از سوی خانواده عروس و از سوی دیگر درخواست جهیزیه میلیاردی در عوض مهریه از طرف خانواده داماد و حتی در مواردی بعد از ازدواج درخواست سیسمونی از خانواده عروس است.

فارغ از اینکه تأمین نیازهای خانواده، از لوازم اولیه زندگی تا وسایل مرتبط با تولد کودک وظیفه پدر و مادر کودک است نه خانواده مادری او، در نظر داشته باشید که این مسئله چه باری را بر دوش خانواده دو طرف قرار می‌دهد و موجب فراری شدن جوانان از ازدواج، افزایش طلاق و بالا رفتن آمار زندانیان مهریه شده است.

به نظر می‌رسد که ازدواج به مفهوم پیوندی قوی میان مرد و زن، در بیشتر موارد مفهوم خود را از دست داده است.به همین دلیل با کمترین اختلاف درخواست طلاق از سوی یکی از طرفین صادر می‌شود.

برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری کلیک کنید.

وکیل مهریه

شرط ملاقات فرزند در طلاق چیست؟

از سوی دیگر به دلیل محدودیت‌هایی که قوانین کشور برای بانوان ایجاد کرده است، بانوان به مهریه به عنوان پشتوانه‌ای در مشکلات آینده، اختلافات خانوادگی و … نگاه می‌کنند در حقیقت پذیرش مهریه‌های پایین مانند یک سکه و چهارده سکه نیز اشتباهی است که از سوی بعضی خانم‌ها رخ می‌دهد و در آینده به شوهر این حس را می‌دهد که می‌تواند به راحتی از زیر مسئولیت خانواده جاخالی کند.

با کمترین اختلاف خانم را به طلاق تهدید کند . از آنجایی که در قوانین ایران، مرد می‌تواند صرفاً با پرداخت مهریه همسرش را طلاق دهد، تعیین مهریه‌های اندک، به شدت آسیب‌زننده خواهد بود.

 توصیه ما این است که زوجین طلاق را به عنوان آخرین راه‌حل در نظر بگیرند. درصورتی‌که به هر نحو درگیر پرونده‌های طلاق شدید برای مطالبه مهریه باید با یک وکیل مهریه ارتباط برقرار کنید.

شرط فعل در ازدواج چیست؟

اولین چیزی که در زمان گفتگو برای ازدواج و پیش از عقد باید به یاد داشته باشید این است که مهریه یک بدهی است که بر عهده مرد است. یعنی آقایان موظفند به محض مطالبه مهریه توسط خانم، آن مبلغ را پرداخت کنند.

بنابراین پذیرش مهریه‌های عجیب و غریب با رقم‌های بالا (به عنوان مثال به سال تولد خانم سکه بهار آزادی) مانند صادر کردن یک چک سفید امضا است که طلبکار از لحظه عقد می‌تواند آن را مطالبه کرده و نقد نماید و در صورت عدم تأمین بدهی، طلبکار می‌تواند درخواست پیگیری قانونی، توقیف اموال مرد و حتی زندانی کردن او را داشته باشد.

 رشد بالای تعداد زندانیان مهریه در سال‌های اخیر نمایانگر مشکلات ناشی از پذیرش رقم‌های سنگین مهریه است. تا همین چند سال پیش هر زمان آقایی از پرداخت مهریه ناتوان می‌بود روانه زندان می‌شد.

اما با تغییر قوانین مهریه در سال‌های اخیر با تغییر در قوانین میزان حبس‌های مهریه کاهش چشمگیری یافته اما باز هم این مسئله تأثیری در بدهی آقایان ندارد و مردان موظف به پرداخت این مهریه ولو به صورت اقساط ده ساله هستند. 

درصورتی‌که شوهر به هر دلیلی از پرداختن مهریه سر باز بزند، خانم می‌تواند از طریق اجرائیه ثبت یا دادگاه به صورت رسمی اقدام کند.

ما تا به حال در زمینه‌های مرتبط با مهریه مقاله‌های مفصلی نوشته‌ایم، از مهریه در عقد موقت تا نحوه دریافت مهریه از ارثیه شوهر و … حال قصد داریم در این مقاله ببینیم چرا در پرونده‌های مهریه، هم خانم و هم آقا به کمک بهترین وکیل مهریه در گرگان نیاز دارند؟

آیا خانواده دختر موظف به تامین جهیزیه هستند؟

مهریه

برای انجام مشاوره تلگرامی و آنلاین کلیک کنید.

یکی از سؤالاتی که زیاد مطرح می‌شود این است که اگر طلاق در دوران عقد رخ دهد، آیا مهریه به زن تعلق می‌گیرد؟ باید بگوییم بله، زن‌باز هم می‌تواند از مهریه خود استفاده کند اما اینکه چه میزان از مهریه به زن تعلق بگیرد بستگی به این دارد که میان زن و شوهر رابطه زوجیتی وجود دارد یا خیر.

چنانچه میان زوجین رابطه‌ای رخ نداده باشد در زمان طلاق زن همچنان باکره باشد، نیمی از مهریه به او تعلق می‌گیرد اما اگر میان زن و شوهر در دوران عقد ارتباطی صورت گرفته باشد و رابطه زناشویی داشته باشند در این حالت مرد وظیفه دارد مبلغ مهریه را پرداخت کند. 

پیگیری یک حق قانونی نیاز به حمایت یک قانون‌شناس دارد. در پرونده‌های حقوقی و خانواده نیز حضور یک وکیل متخصص برای احقاق حق در هر طرف پرونده که باشید لازم و ضروری است.

برای استخدام وکیل مهریه در گرگان دلایل متعددی وجود دارد ما در اینجا به بعضی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

1-    افزایش سرعت رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در وقت

2-    جلوگیری از سردرگمی و هدر دادن زمان در دادگاه

3-    جلوگیری از تنش و درگیری میان طرفین دعوا

4-    با وجود وکیل مهریه در گرگان نیازی به حضور شما در مراحل پرونده نخواهد بود.

5-    عدم رویارویی طرفین موجب کاهش فشار و استرس می‌شود.

6-    وکیل سریع‌ترین راه برای توقیف اموال و فروش آن در مزایده را می‌داند.

حالا بیایید ببینیم چرا به کمک بهترین وکیل مهریه در گرگان نیاز داریم؟

وصول مهریه یکی از مسائل پر چالش در دادگاه خانواده است و همواره آقایان به دنبال راه‌هایی برای فرار از پرداخت مهریه هستند از طرفی خانم‌ها نیز به دنبال حل سریع‌تر و به نتیجه رسیدن بهتر پرونده خود هستند.

با تغییراتی که در سال‌های اخیر در قوانین حوزه خانواده و مهریه ایجاد شده، خانم می‌تواند تا 110 سکه را از شوهر خود طلب کند. همچنین امکان حبس برای محکومین مهریه‌ای که تا سقف 110 سکه از مهریه را پرداخته باشند وجود ندارد؛ بنابراین مراحل رسیدن خانم‌ها به حقوقشان پیچیده‌تر شده است.

حضور یک وکیل متخصص و حرفه‌ای می‌تواند کمک کند تا یک خانم راحت‌تر و با خیالی آسوده‌تر حقوق خود را دنبال کند؛ اما بهترین وکیل مهریه در گرگان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • آشنایی به قوانین و تسلط به قوانین مرتبط با حوزه ازدواج و طلاق و مخصوصاً مواد قانونی 1078 تا 1101
  • پیگیری منظم و مداوم پرونده برای احقاق حقوق موکل
  • داشتن تجربه کاری در پرونده‌های مشابه
  • آشنایی با پروسه قضایی و داشتن سوابق موفق در پرونده‌های مهریه، طلاق و خانواده
  • داشتن تسلط بر قوانین و مسائل مرتبط با صدور اجرائیه، مطالبه مهریه از طریق ثبت و دادگاه و مزایده و مسائلی از این دست
  • اقدام برای توقیف اموال زوج و تسریع در این مسئله زیرا تعلل می‌تواند موجب از بین رفتن حق خانم شود.
  • توانایی بیان بالا برای گفتگو با طرفین، کاهش تنش و ایجاد سازش و صلح
  • داشتن صراحت و درایت برای دفاع از حقوق موکل
بهترین وکیل مهریه در گرگان

برخلاف تصور بسیاری از افراد، وظیفه وکیل مهریه صرفاً دفاع از حقوق خانم‌ها نیست. بلکه یک وکیل مهریه در گرگان در پرونده‌های مهریه حقوق مرد را نیز حفظ می‌کند و تلاش می‌نماید که از زمان درخواست مهریه توسط خانم تا پایان پرونده، حقوق موکل خود را تأمین می‌کند.

در ادامه درباره خدمات وکیل مهریه به آقایان با شما گفتگو می‌کنیم:

  1. دفاع در مرحله اجرای ثبت در زمینه مستثنیات دین: براساس قانون، اجرای محکومیت مالی، بعضی از اموال فرد بدهکار در شرایطی می‌تواند از توقیف مستثنی شود. به عنوان مثال ابزار کار، خانه‌ای که فرد در آن سکونت دارد و …
  2. دفاع در زمینه ورود یا اعتراض ثالث: درصورتی‌که اموالی که از مرد توقیف شده است، قبل از توقیف به فرد دیگری منتقل شده باشد، وکیل مهریه در گرگان می‌تواند در زمینه ورود یا اعتراض از طرف مالک جدید اموال اقدام کند و برای رفع توقیف اقدام کند.
  3. اثبات ابراء دین: درصورتی‌که مرد دلایل قاطعانه‌ای برای پرداختن مهریه یا ابراء مهریه توسط خانم داشته باشد، می‌تواند از وکیل مهریه کمک بگیرد.
  4. اعسار و تقسیط مهریه: بعد از قطعی شدن حکم پرداخت مهریه، مهمترین نگرانی آقایان روش پرداختن اقساط است که کمک وکیل می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.
وکیل مهریه در گرگان

در سال 1402 اصلاحاتی نسبت به قوانین قبلی رخ داد که طبق آنها محاسبه مهریه خانم به تناسب قیمت روز و پول رایج کشور پرداخته می‌شود. مثلاً خانمی که در سال 1357 با 70 هزارتویمان مهریه ازدواج کرده، در سال 1404 مهریه را متناسب با رشد تورم دریافت می‌کند.این یک مسئله بسیار مهم است.

همچنین در صورت فوت شوهر، مهریه با قیمت روز به خانم پرداخته می‌شود. در این قانون حبس مهریه برداشته شده و بنابراین مردی که به همسرش 500 سکه بابت مهریه بدهکار است با پرداخت 110 سکه، می‌تواند در برابر پرداخت بقیه مهریه درخواست اعسار کند و به این ترتیب بقیه مهریه را قسط بندی نماید. این تغییرات قانونی با هدف کاهش میزان زندانیان مهریه صورت گرفته است.

زمانی که یک خانم قصد دارد مهریه خود را به اجرا بگذارد باید این مدارک را با خود داشته باشد:

1-    شناسنامه و کارت ملی

2-    نامه‌ای از دفترخانه محل انجام عقد که عقد در آن انجام شده است. 

اگر قصد دارید پرونده های مالی خود را به صورت قانونی و اصولی دنبال کنید، به کمک بهترین وکیل مهریه در گرگان نیاز خواهید داشت. همکاران ما در سامانه حقوقی عدلاک آماده پشتیبانی و کمک به شما عزیزان میباشند.فراموش نکنید در روزهای سخت ما در کنار شما هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *