چه زمانی باید از وکیل مهریه در سربیشه کمک بگیریم؟

وکیل مهریه در سربیشه

وکیل مهریه در سربیشه


وکیل مهریه در سربیشه : مطابق قانون ازدواج در ایران، صداق یا مهریه هدیه و احترامی است از سوی مرد برای زن. میزان مهریه براساس توافق میان خانواده ها و همچنین موقعیت اجتماعی خانم در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین قبل از ازدواج میان خانواده طرفین در زمینه مهریه گفتگوهایی انجام می‌شود. مالکیت مهریه از زمان عقد به زن تعلق دارد و خانم می‌تواند هر زمانی که بخواهد مهریه را دریافت نماید.

مهریه می‌تواند عندالمطالبه باشد یا عندالاستطاعه، معمولاً مهریه در زمان اختلاف، طلاق و جدایی یا در هر شرایط دیگری که زن بخواهد به اجرا گذاشته می‌شود، اگر قصد دارید که مهریه خود را به اجرا بگذارید به یک وکیل خانواده یا بهترین وکیل مهریه در سربیشه نیاز خواهید داشت.

امروزه دعاوی مهریه افزایش چشم‌گیری داشته است. در قانون ایران شاخه‌های مختلف حقوقی وجود دارد که وکلای پایه یک دادگستری براساس میل خود یک یا دو شاخه تخصصی را دنبال می‌کنند. در حقیقت شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک نفر بتواند در همه جنبه‌های قانونی تخصص کافی داشته باشد.بنابراین برای بخش‌های مختلف قانون، وکلای قانون‌شناس متفاوتی مشخص شده است. 

مهریه در عقد موقت چه شرایطی دارد؟

 یکی از مهمترین بخش‌های قوانین حقوقی، شاخه مرتبط با خانواده می‌باشد. وکیل خانواده در سربیشه زمینه مسائل مختلفی مانند مهریه، ن فقه، طلاق، حضانت فرزندان و … فعالیت می‌کند. یکی از شاخه حقوق خانواده مسئله مهریه است.

برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری با همکاران ما در سامانه حقوقی عدلاک کلیک کنید.

وکیل مهریه در سربیشه

همانطور که گفته شد به محض اینکه عقد میان زن و مرد بسته می‌شود، زن استحقاق دریافت مهریه را پیدا می‌کند و هر زمان بخواهد می‌تواند آن را طلب کند. در بیشتر موارد مطالبه مهریه در زمان اختلافات میان زوجین یا دعاوی منجر به طلاق رخ می‌دهد اما باید بدانید که مهریه در همه حال حق قانونی زن است و هر لحظه که بخواهد می‌تواند آن را طلب کند.

گفتیم که مهریه از لحظه عقد به زن تعلق می‌گیرد و چنانچه خانمی بخواهد با همسرش به زندگی مشترک ادامه دهد و اختلافی هم وجود نداشته باشد می‌تواند مهریه‌اش را از شوهرش طلب کند؛ بنابراین بعد از گرفتن مهریه هم امکان ادامه زندگی مشترک وجود دارد.

مهریه زن نازا در قانون چیست؟

استخدام یک وکیل برای شما این مزایا را در برخواهد داشت:

1- با حضور وکیل نیازی به حضور خانم در دادگاه نخواهد بود.

2- وکیل خانواده در زمینه مسائل حقوقی دادگاه آگاهی کاملی دارد و می‌تواند به درستی از حقوق موکل خود در دادگاه دفاع کند.

3- درصورتی‌که مرد به دروغ درخواست اعسار دهد، وکیل می‌تواند نقش مهمی در رد این درخواست داشته باشد و با سند و مدرک توانایی مالی مرد را ثابت کند.

4- اگر مرد از پرداخت مهریه خودداری کند، وکیل می‌تواند با اجرای قانون، درخواست صدور حکم جلب را صادر کند و حکم جلب او را بگیرد.

5- حضور وکیل موجب سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده می‌شود.

6-  درصورتی‌که مرد اموالی داشته باشد که از حضور دادگاه پنهان مانده باشد، وکیل می‌تواند حکم توقیف این اموال را از دادگاه بگیرد.

برای انجام مشاوره حقوقی تلگرامی و آنلاین با همکاران ما در سامانه حقوقی عدلاک کلیک کنید.

وکیل مهریه

پیش از اینکه بخواهید برای وصول مهریه وکیل استخدام کنید باید از تخصص و تجربه وکیل مهریه در سربیشه اطمینان پیدا کنید بعد لازم است با وکیل خود جلسات مشاوره داشته باشید و بر سر هزینه‌های شکایت با هم توافق کنید.

مهریه باطل یعنی چه؟

  1. فسخ نکاح: اگر عقد نکاح پیش از نزدیکی میان زوجین به هر دلیلی فسخ شود، زن حق دریافت مهریه ندارد. مگر در حالتی که دلیل فسخ ازدواج عنن مرد باشد که در این صورت نیمی از مهریه به خانم تعلق می‌گیرد. مواردی که می‌تواند موجب فسخ نکاح شود وجود برخی از عیوب در زن یا مرد، تدلیس و تخلف از شرط صفت است.
  2.   در صورت فوت زوج پیش از نزدیکی و عدم مشخص کردن مهریه: در این حالت هیچ مهریه‌ای به زن تعلق نمی‌گیرد زیرا در حین عقد و بعد از آن مهریه‌ای مشخص نشده است.
  3. چنانچه نکاح باطل شود و نزدیکی رخ نداده باشد. زن مستحق دریافت مهریه نخواهد بود و چنانچه زن مهریه گرفته باشد، شوهر می‌تواند مهریه را برگرداند؛ اما اگر زن به باطل بودن نکاح آگاه نباشد و نزدیکی رخ دهد، مستحق دریافت مهرالمثل خواهد بود.
  • مهریه عندالمطالبه: یعنی هر زمان خانم مهریه را طلب کند مرد باید آن را بپردازد.
  • مهریه عندالاستطاعه: یعنی زن تنها زمانی می‌تواند مهریه را طلب کند که مرد توانایی مالی پرداخت آن را داشته باشد.

توقیف اموال بابت مهریه چه شرایطی دارد؟

در بسیاری از موارد خانم‌هایی که برای طلاق اقدام می‌کنند اطلاعات درستی از میزان دارایی شوهر خود ندارند. به همین دلیل از طریق یک وکیل مهریه در سربیشه می‌توانند از او کمک بگیرند. زمانی که برای مهریه اقدام می‌کنید باید اموالی را برای توقیف به دادگاه معرفی کنید. اگر از اموال شوهر خود خبر نداشته باشید باید از وکیل بخواهید که استعلام اموال شوهر شما را بگیرد.

برخی از دارایی‌ها مانند حساب بانکی یا سهام بورس می‌باشد که هرکسی از آن خبر ندارد. وکیل مهریه در سربیشه با استعلام املاک از سازمان ثبت اسناد و املاک و پیگیری حساب‌های بانکی و سهام بورس و … مطلع می‌شود و به شما کمک می‌کند حقوق قانونی خود را تأمین نمایید.

بعد از آن با مطالبه توقیف اموال منقول و غیرمنقول مانند خانه، ماشین، حساب بانکی، سهام بورس و … از طریق اجرای ثبت، مانع از انتقال اموال مرد به فرد دیگری می‌شود.

برای سرعت بخشیدن به روال پیگیری اموال بابت مهریه، لازم است کلیه اموال همسر استعلام شود و در صورت تمایل موکل، این اموال سریعاً به نفع موکل توقیف می‌گردد.

مدارکی که خانم برای به اجرا گذاشتن مهریه باید ارائه کند شامل این موارد هستند:

1- کارت ملی و شناسنامه

2- اصل سند ازدواج یا رونوشت آن

3-  نامه دفترخانه‌ای که عقد در آن جاری شده است و امکان دریافت آن توسط وکیل وجود دارد.

4- عضویت در سامانه حقوقی ثنا

5- برای دریافت نامه دفترخانه می‌توانید با همراه داشتن مدارک یا همراه با وکیل به دفترخانه محل عقد مراجعه کنید و نامه اجرای ثبت را دریافت نمایید.

اگر مرد توانایی مالی پرداخت مهریه را داشته باشد اما به هر دلیلی نخواهد که آن را پرداخت کند، شما می‌توانید از کمک وکیل مهریه در سربیشه برای توقیف اموال مرد به نفع زن استفاده کنید. چنانچه خانم تمایل داشته باشد می‌تواند اموال مرد را توقیف کند باید این مسئله را در نظر بگیرد که سرعت عمل در این بخش بسیار مهم است؛ زیرا زمانی که درخواست به اجرا گذاشتن مهریه را ارائه می‌کنید، شوهر نیز پیامکی از اجرای ثبت می‌گیرد و این احتمال وجود دارد که اقداماتی انجام دهد که دست زن را از اموال خود کوتاه کند.

مسئله مهم بعدی این است که پس از توقیف کردن اموال مرد بابت مهریه خانم باید چه کرد؟متأسفانه اکثر خانم‌ها از قوانین جدید مهریه آگاهی ندارند و درباره مراحل بعد از توقیف اموال نمی‌دانند، بنابراین ممکن است فرصت طلایی وصول مهریه خود را از دست بدهید.

وکیل مهریه

نحوه توقیف سهم‌الارث برای مهریه

یکی از روش‌های درخواست مهریه از شوهر، زمانی است که مرد سهم‌الارثی دارد و خانم برای گرفتن مهریه خود این ارث را طلب می‌کند. در این حالت سهم‌الارث مرد توقیف می‌شود تا سهم خانم از قبل آن پرداخت شود.

حتی وکیل مهریه در سربیشه می‌تواند از وکالت موکل خود استفاده کند و سهم مهریه خانم را از سهم بقیه ورثه جدا کند.

درصورتی‌که برای پرونده خود از کمک یکی از وکلای متخصص سامانه حقوقی عدلاک استفاده کنید، نیازی به حضور شما در هیچ‌کدام از مراحل پرونده نخواهد بود و وکیل شما در تمام مراحل پرونده از ابتدا تا انتها، در تمام جلسات و مراحل پرونده به جای شما حاضر می‌شود و تا زمان پایان رسیدگی قانونی پشتیبان شما خواهد بود؛ بنابراین میزان دغدغه و مشکلات شما در پرونده طلاق کاهش پیدا می‌کند.

امیدواریم که این متن به شما کمک کرده باشد تا با انتخاب بهترین وکیل مهریه در سربیشه ، روند پرونده خود را بهبود بخشید. فراموش نکنید در روزهای سخت ما در کنار شما هستیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *